måndag 12 juli 2010

Mycket jobb och snabb helg

Ja hela förra veckan bestod av jobb och åter jobb. Fredagen blev ett riktigt rövpass med uppstigning kl 03.00 och öppna upp på jobbet kl 03.45. Hemgång blev kl 16 då jag hade värsta skallebanken och mådde skit. Vätske brist och matbrist hette det visst...........ja jag vet man ska dricka mycket i den här värmen. Men jag han fan inte. Det var konstant ös på jobbet och inte tid för rast och vila. Så det var jag som dundra in här hemma med en burgerking påse som jag precis kunde tugga i mig. Jag somna nästan över burgaren. Så när ja väl var klar störta jag i säng. Och mormor fick knappt liv i mig efter 2 timmars sömn.

På lördagen var jag iväg på Cloudscape och Full Force + Special Event. Det där special Eventet var något som en del visste redan och andra hade sina anningar om. Det blev ett Metal bröllop mellan polaren Mike Andersson och Ann-Louise Svensson. Hur coolt och udda som helst.
Dock var det tokigt värmt inne på The Tivoli. Så folk stod mest utanför och bäfta efter svalka.
Träffa dock massa gammla polare och lite nya.
Nykter och städad var man som vanligt. var hemma igen vid 23 tiden och drog i säng runt midnatt.

På söndagen kommer en rejällt solbränd dotter hem. Så idag har jag hållt henne i så mycket skugga som möjligt så hon knappt sovit i natt för det har gjort ont på kroppen. Jag har smörjat och stått med en blött handduk och baddat en svettandes prinsessa.

Idag har vi dock varit hos Busigagubben och badat i hans pool några timmar. Sen drog hemåt och sessan somna i bilen...........suck. Så det blev sen middag för henne. Men hon åt rejällt sen och vi drog fram poolen här till henne och ställde den i skuggan.

Nu liggar hon i pappis säng och tittar på pippi för lite lugn och ro innan kvällsmaten.
Blir nog kvällsdopp i kväll misstänker jag.
Någon som är sugen på och hänga med.

Inga kommentarer: