måndag 22 november 2010

Nu vart det snart jul

Julen närmar sig med stormsteg och jag har så gott som kirrat alla klappar än så länge.
Det är två pågar som jag ska klura ut något till oxå. Dem är inte lätta. Men något ska jag nog lyckas med.

Julen kommer jag och sessan fira norröver som sagt var. Bor-länge heter det.
Sist jag var dem i traktern var faktist när jag låg i lumpen och brummade lastbil upp ditt.

Så det ska bli kul besöka dalarna igen och förhoppningvis få uppleva en vit jul.

I går var det julskyltning här på Råå. Och när den väl har varit då vet man att julen står och knabbar på dörra jävlen.
Men jag ska inte svära över julen eller beklaga mig över den. För jag älskar verkligen julen och allt va det hör till. Det jag känner är bara att den kommer så jävla snabbt i år. Året har bara sprungit i väg för mig. Även om jag varit arbetslös största delen av året så har det gått för fort tycker jag.
Jag hinner lixom inte med.

Idag överlämna jag dottern till hennes mamma efter att vi hade ett enskiltsamtal eller va det nu heter på dagis med dagis fröken.

Och dem hade gjort ett frågefomulär som dem hade ställt till barnen. Det var många underbara svar från vår kära dotter. Men den bästa var ändå när fröken hade frågan Frida vad hon behöver träna mer på.
Då hade hon svart . - Mammas träningsmaskin.................asg
Både jag och hennes mamma garvade rakt ut.
Känns som vi har en liten träningsnarkoman på gång.
Jag säger då det.

Kan ju bara säga att den här lilla busungen har även talets gåva. För hon kan verkligen ställa en mot väggen med både det ena och det andra.

Inga kommentarer: