tisdag 30 november 2010

SKIT SNACK

Jag går in och sätter mig och bajar och stänger dörren. Utanför på golvet sitter Frida och leker med något. (OBS dörren går inte låsa då vi spärrat den för att Frida inte ska låsa sig inne på Toan). Så rätt som det är så öppnas dörren en bit. Och
Frida säger.
- Hej
Jag svarar
Hej på dej.
Frida
- Va gör du?
Jag
-Jag bajar.
Frida
- Ahaaaa
- Pappa kommer det något Baja.?
Jag
- Ja det gör det.
Frida är tyst några sekunder och leker med något
- Va skönt för dig.

Damn.............snacka om jag kom av mig i bajande med att jag började asgarva.
För under hela den här korta konversationen tittade hon inte ens på mig utan fortsatte leka med vad hon nu pyssla med.

Men visst var det skönt och baja.............de e det väl alltid..................ellor?????

Hämtade den här lilla filluren i söndags förmiddag. Eva var med och det blev Eva för hela slanten nästan efter det. Vi åkte ner på biker frullen i L.A. i alla fall.
Där fick ju även träffa Thompan och farbro Martin. Så där fick dock Evan lite konkurrans. Men med lalla i väskan som Frida lyckades luska fram så var valet ganska lätt för henne.
Efter frullen körde vi Evan till tåget. Vilket Frida tyckte var ganska så kul. Tills hon kom underfund med att Evan skulle ju åka i från henne och hem till sina pågar. Då började någon tjuta och ville ha sin Evan tillbaka.
Men det kommer ju hon få. För vi rullar ju ner till helgen då det vankas 14 års kalas. Anton blir ju 14 på torsdag. Så kalas ska det bli på lördagen.

Annars vi i dag måndag som dessvärre redan blivit tisdag åkt pulka. Helt pulka galen. Eller rättare sagt snow race galen. Och nu har hon kommit på att det går ju svänga på ratten oxå. Dessvärre tog den sin lilla tid innan hon kom på att man ska inte svänga för tidigt i baken. För då står man på öronen och får snö i ansiktet. Men efter det gick det undan och hon lärde sig sladda lite i slutet.

Så det får väl bli eftermiddags nöjet denna veckan och åka pulka efter dagis.

Och små saker kan glädja små.
Vi var i väg och handla i förmiddags. Och jag köpt eller mormor betalade rättare sagt en ny tandborste och tandkräm till Frida. När hon fick det när vi kom hem blev hon skela glad och hoppa som om det var en godis påse. Och krama mormor länga och väl och tacka så jätte mycket.
HHhhhhrrmmm det behövs inet mycket för att glädja den här lilla tösen verkar det som.


Ja och snö har vi ju fått. Det har väl inte ungått någon. Både jag och Frida är överförtjusta.

Hej mitt vinterland nu e jag här.......................................

Inga kommentarer: