måndag 15 november 2010

Stand In Line

Ja så är man då hemma igen några dagar. Min underbara lilla Sessa kom i går. Och idag har vi inte gjort mycket mer än bara varit och myst. Vi har i och för sig kört hårt träning med att bajs på toaletten. Det funka så där. Hon sa flera gånger att hon måste bajs och vi for in på toa för att göra en två. Men det kom inget. Bajset ville inte som hon sa.

Så när det nu i kväll var dags för att ta på pyjamasen så åkte ju blöjan på för natten. Då hinner jag knappt få på den förrän hon gladeligen utrycker.
- Pappa nu ville bajset.
- Va då , svara jag.
- Bajset kom nu.

Jaha. Då har Sessa lilla lixom gått och hållt sig hela dagen utan att säga något.
Jag har ju sagt att om hon lär sig göra bajset på toa så får hon kanske mer julklappar.
Så hon har gått och hållt sig hela dagen. Inget vidare. Men hon har inte heller vissat några tendenser till att hon gått och hållt sig.
Så jag får nog slopa den muttningen och prova något annat.
Jag är i alla fall riktigt glad över att ha min lilla underbara Sessa hos mig.


I lördags morse vakna jag och Eva av ett Sms på hennes telefon. Det var hennes syster och hennes snubbe som begav sig till Ullared. Och dem låg där och smsa ett tag tills jag lyckades få upp hövvet och satte ögonen i Eva och bara stirra på henne. Och hon fråga. Vad är det. Ska vi. Va. Jag måste dusch. Jag men gå och duscha nu då sa jag. Och hon for i in i duschen och jag dunka ner hövvet i kudden igen och tänkte...........hur dum får jag bli. Förstöre en fridfull sovmorgon..................eller ärsch va fan. Vem vill inte bränna lite pengar och hoppa upp ur sängen och försökte vara pigg som en lärka. En halvtimme efter första smset var vi i bilen och på väg vi oxå.

Vilket öde det blev. Vi kom upp och fick stå i kö i 1½ timme. Hur jävla kul är det. Av alla dem gånger jag varit i Ullared(vilket faktist är mer än 10 gånger) så var detta första gången jag fick stå i kö för att komma in. Helt sinnessjukt var det. Och trångt som ett arslehöl var där inne oxå. Men nog fick vi spenderat lite pengar alltid.
Och det blev en hel dags utflyckt som vi avslutade med Pizza när vi kom hem.
Därefter var vi som två lik i sängen och gjorde inte många knopp mer än typ halvsov båda två.

Annars kan jag bara säga att kärleken frodas rejällt. Det känns som vi varit ett par hur länge som helst jag och Eva. Och jag som inte skulle ha något ny tjej............vilken miss i min framtids planering det blev där då. Men jag ska inte klaga. Hon är väl kvalificerad eller va det heter. Så vi får väl se vad framtiden säger.
Söker ju jobb som en galning nu från Ystad i söder till Halmstad i norr. Ni undrar säkert varför jag söker jobb så långt upp när jag har Eva nere i söder. Därför att det är krav från den där jävla Arbetsförnedringen.

Nä nu ska jag dra mig tillbaka med lite TOP GEAR.................och få mig lite goda skratta.
Until next time...........................LET ME HEAR YA SCREAM

Inga kommentarer: