måndag 8 november 2010

A second home

Tjabba tjena hallå.

Well it's me again.
Tänkte bara pluddra lite skit här.
Well well.....vecka som gick var full lastad.
Lastad med flytt alltså.
Jo min kära dam Eva flytta till en större lägenhet.
Så jag och sessan min drog ner redan i onsdags för att kunna hjälpa till så mycket som möjligt.
Med två bilar körde i skyttetrafik med allt smått.
Och kan säga att med tre ungar runt sig är det inte lätt. En är en tröttelse en är hyffsat med och en är morgonpigg och hänger Eva i haserna. Och jag springer runder som en yr höna och frågar vilket jag kan ta.........asg.
Well well det gick i alla fall bra. Och sessan har varit pigg och glad hela tiden. Hon får ju pyssla en massa och vara med och hjälpa till. Och sen fick hon ju åka Evas bil. En grön Suzuki.......hhhhhrrmmpppff........japsare mot svenskt krut.......jajajaja. Vi får ha ett allvarligt snack om det här om bilar jag och sessan en dag tror jag.
Flytten flöt på bra. Och på fredagen kvällen körde vi tacos picknick på köksgolvet i alla fall vilket var en succe hos ungarna. Därefter bar det hem till den gammla lägenheten för lite fredags mys och Idol på tv. Sessan somna vid halv tio på Eva. Undrar vem som möss mest. Sessan som sov mjukt eller Eva som fick sessan sovandes på sig plus hennes pappa.......asg.

Lördagen innebar slut flyttet. Och det gick på en timme. Först måste jag säga. Vilken service. Skulle hämta släppet. Då kommer föreståndaren på macken ut och kopplar släppet och kollar att allt funkar. Jag kunde sitta lugnt kvar i bilen. Damn. Snacka om Service minded.
Sen när jag kom med släppet var där hur mycket folk som helst till flytt hjälp. Damn om jag hade haft så mycket flytt hjälp alla dem gångerna jag flyttat så hade det gått mö snabbare. Jag vet var jag ska vända mig när jag behöver flytthjälp nästa gång i alla fall.........asg.
Allt gick på en timme. Helt sjukt. Efter allt flyttande så blev det lite inflyttnings fest med familjen och lite andra familje medlemmar så ett gäng av Evas syskon och mor och hennes gubbe(obs kan säga att Evas familj är stor. Och då menar jag många. Känns nästan som dem befolkar Trelleborg helt......haha skämt och sido. Dem är många säger vi bara) Sessan har redan hittat sin plats där. Då Eva fixat till en säng och en byrå med lite grejor till Sessan. Tror hon känner sig hemma där..............hahaha.........som överallt där hon är. Kanske är det ju då ändå så att därför hon trivs där är för att vi är där nere ganska mycket ju. Lika bra som vi sitter här hemma och ugglar så åker vi ner där och roar oss och åker ibland till Evas jobb som är ett dagis med barn i 1-5 års ålder. Precis i samma ålder som Sessan. Så hon gillar och åka ditt.

Eller så går vi och lullar i stan och myser där hemma. Man får ju passa på. Vet ju inte när man får något jobb och om man nu får något jobb vill säga. Jag har ju utökat mitt sök område från Ystad i söder till Halmstad i norr. Tror ni att det hjälper och få jobb då. Nääääääääääääääää och åker man till något företag och vill lämna sitt CV så får man kalla handen. Du får mail eller skicka in det. Men va fan tog den personliga kontakten vägen. Att sitta hemma och maila eller skicka brev känns så jävla opersonligt. Tacka vet jag den gammla goda tiden då man åkte till företaget och sa hej. Jag skulle vilja lämna mitt cv här eller hej jag undrar om ni har jobb.
Fxxk it.

Något som är jobbigt oxå är som i går söndags. Då åker man i från den man älskar. Och det känns jobbigt och tomt efteråt men så tittar man bak i bilen. Och där sitter en underbar sessan som man älskar tok mycket oxå. Och då lättare det lite. Men n är man sen då lämnat henne till sin mamma så då brister fan allt. Då blir det bara jävligt jobbigt och tungt. Att lämna 50% kan jag leva med. Men att lämna 100% på en och samma dag är SMÄRTA.

Well well.

Säger som Sessan säger när vi lyssnar på musik i bilen. Pappa detta är Metal och så gör hon metal teckent och räcker ut tungan och ser så där hårdrockig ut...............det är min dotter det.........hihihi...........men den där jädrans Manboy låten får jag lura av henne.......den ger ju sår i öronen....................damnit.

Inga kommentarer: