onsdag 11 augusti 2010

Time to put down some new music

Först vill jag bara säga att jag var i väg på en mindre jänketräff med min dotter i går ihop med lite god vänner. Jag och polare kämpa hela eftermiddagen med att fästa bältena i bilen så att vi kunde sätta fast barnstolarna så vi kunde få med oss alla tre ungarna i en och samma bil. Polarens sambo fick stora äran och köra min vofflo vilket hon gladeligen gjorde.
Dotter var helt uppspelt av att få åka blåa häftiga bilen.
Så på hemfärden kläcker hon ur sig att.
- Pappa köpa blå häftig bil utan tak.
- Jasså (säger jag)
- Mmmmm den ska låta
- Mmmm en annan dag Frida.
Därefter blev det inte mer om det mer än att hon var mer än belåten när hon klev ur.
I morse väcktes jag av min kära dotter.
-Pappa.............pappa.....................PAPPA.
- Ja , vad är det Frida.
- Idag är en annan dag. Så vi kan köpa blå häftig bil utan tak.
Damn vilket minne ungar har då. Hur länge ska jag nu få höra detta då från henne.......
undrar om det funkar med att jag kapar av taket på V70:in och borrar hål i ljuddämpar.
Tror ni hon köper det hela då. Min bil är ju i alla fall blå om inget annat........hahahaha

Nä nu lite musico.
Svenska Sister Sin släpper snart sitt andra alster. Första videon från plattan kan beskådas här.

Älskade Disturbed släpper inom kort även dem sin nya platta. Låten Another Way To Die är första videon från plattan som fått namnet ASYLUM.


Avenged Sevenfold släppte nyligen sin nya platta NIGHTMARE och den gick rakt in på Billboards första plats. Videon till titel låten finns att beskåda här . En redig rock röckare låt.

Godsmack har även dem släppt ett nytt alster och har gjort video till den ypperliga låten CRY LIKE A BITCH. En sån underbar låt titel.

Nu lite gammalt men kan vara nytt och färskt för några.
Pyramaze från Danmark har släppt i från sig 3 alster. Jag föredrar det andra. Och där i från har jag plockat dessa två låter. OBS detta är inga videos utan bara musik Souls In Pain och den underbara Bring Back Life. Lyssna nog på låtarna och hör sångarens underbara röst och samspelet mellan keyboard och gitarr. Det är magiskt.

Alla känner vi ju till Twister Sister och gaphalsen Dee Snider. Många vet nog inte att han barn som är musiker. En av dem är äldsta sonen Jesse Blaze Snider. En som håller koll på det där är ju jag. Jag mannen som släser hårdrocksvärldens alla Hänt i veckan tidningar och allt va dem nu heter. Jesse hade/har ett band som heter Baptized by Fire. Och dem har gjort en video på låten Jagguermaut. Jag bara digger Jesses frissa.......fan jag vill ha lixom.

Dee Snider har nu även gjort som Osbournes och Gene Simmons gjort. En tv serie om sin familj som heter Growing Up Twisted. I avsnitt två var det dop för Jesse's dotter. Och han hade varit inne i studion och gjort en låt till sin dotter. Jag satt och stor tjöt när jag hörde denna låten. Jag kände verkligen känslan mellan mig och min dotter. (Jag tror man blir mycket blödigare som man när man blir förälder. Om inget så konstater en Becky och Tommy Plato idag.) Jag längtar till Jesse's solo debut släpps. Vet att han jobbar på den i studion. Men lyssna på låten till hans dotter. Going with me. Lyssna på texten. För jag känner precis samma sak för min dotter.

Så jag vill samtidigt säga att jag tacka min dotters mamma för det underbara vi har fått. Med någon annan hade det inte blivit en Frida. Så tack för det bästa vi har.

Inga kommentarer: