torsdag 16 september 2010

R.I.P. Fabbe

I går den 15/9 var det exakt 10 år sen jag köpt min lilla Fabbe helt ny. Den följde med mig i många år. Ingen värsting bil men den fyllde sin funktion.
Och vi har varit igeno mycket. Jag lämnade sen över den i kvinnlig ägo. Ett av mina livs största misstag vill jag nog säga. För det tog ju ingen längre tid förrän den fick gå i graven.
Hade jag vetat det jag vet idag hade jag aldrig överlämnat den.
För det bevisa bara för mig att kvinnor inte kan köra bil. Eller i alla fall dem flesta. Jag har för mycket erfarenhet av det där. Inte första gången. Därför har jag efter att Fabbe fick gå i graven bestämt att det kommer inte sitta någon kvinna bakom ratten på min bil i alla fall. END OF STORY där. Så får ni säga vad fan ni vill.


Nä snart är dax och dra sig ner till Lund och hämta upp Kebenikajse klättrare. Lillebror har varit iväg en vecka och bestiget vårt stora berg. Det ingick i utbildningen/Skolan han går i.
Tycker det är jävligt coolt gjort. En kul grej och ha i minnet om inget annat.

Själv har jag oxå åkt på värsta jävla förkylning och hosta. Riktig sån där slem hosta.
Så i morgon blir det och ringa doktorn och se om han kan skriva ut lite sån där cocelana eller va den heter den. Den där dunder super hostisen.

Och i går fick jag även hem min och Sessans saccosäckar. Så nu kan vi köra riktigt tv mys framför tvn vid skit väder.............morsning korsning

2 kommentarer:

Thompa sa...

Stöttar dig i denna tragiska stund.
R.I.P

Pappa och hans prinsessa sa...

Tack min vän. Du e fan en riktig kompis.......sådan som dig finns det då inte många på denna jorden av.
Thanx for everything