onsdag 1 september 2010

Watching movies

Att kolla på filmer är ju trevligt. Men ännu trevligare är det när man hittar oupptäckt musik i filmerna. Som det här bandet som verkligen däcka mig rakt av. Fall of Envy. Jag fann de i filmen ICARUS som är Dolph Lundgrens nya film. Låten spelas i början av filmen. Och jag bara pausa filmen och leta som en galning. Och 9,99 gånger av 10 hittar jag ju alltid det jag vill ha inom musiken. Och så var ju fallet här oxå. Låten jag fastna för var Smokin Gun. Jag tror vissa personer som läser min blogg kommer gilla det här. Tycker även att ni ska se filmen ICARUS.
Sen har jag även sett Angelina Jolie's nya film SALT som är ruskigt bra. Hon spelar en Ryskagent som slås för sitt liv. Alltså en riktigt laddad Action/Thriller.
A-Team är en gammal Tv serie som blivit av dammad och ny gjord som film. Här snackar vi tung action med en liten kryddning av komedie. Vill man ha mycket pang pang och biljakter och fighter och skruvade flygplans/Helikopter jakter ska man absolut ta och kolla den här filmen.
Green Zone är en annan bra film som handlar om störtningen av Saddam Hussien och med Matt Damon i huvudrollen. En för ovanlighetens skull riktigt bra krigsfilm.

Sen för er som inte sett filmen Sherlock Holms än. Gör det för fan. Bättre film får man fan leta efter. Helt enormt. Har sett den 3 gånger redan och den är lika bra varje gång.
Och kolla in filmen THE BOOK OF ELI med Denzil Washington. Shutter Island är en oerhört grym psykologisk thriller som verkligen får nerverna att kittlas till. Lika tung som 6 sinnet var och är.

Well thats all for now. I be back soon.

Inga kommentarer: