tisdag 22 juni 2010

Ett besök på Djurparken i Helsingborg

Igår var en helt underbar dag. Värdret var kanon. Och Smulan och jag var ute hela dagen. Hon sprang naken fis här på förmiddagen innan vi åt middag och gjorde oss i ordning för ett besök på det nya dagis hon börjar i aug. Jag kan säga rakt ut nu. Att jag är inte alls nöjd med det dagiset. Och jag är osäker på om Smulan kommer trivas. Men det återstår och se. Barn har ju lättare för att vänja sig vid saker än vuxna har.
När vi väl kommit hem från besöket å dagis så tog pappi först ett rock n roll foto på sin lilla prinsessa. Därefter hoppa vi in i bilen med gammelmormor och styrde den ut till farmor och farfar.
Där hoppa vi in i deras bil och åkte sen bort till djurparken.
Smulan hade dock väldigt bråttom där inne då hon såg en lekplats. Så det var typ spring från bur till bur. Men hon tyckte det var roligt och se alla djuren. Och mest roligt var det nog och se när underlaterna tuggade på farfars fingrar. Farfar hitta en favorit undelat som han vill ha med sig hem. Men farmor sa NEJ. Så farfar gick och muttrade lite.


Daddys ROCK ANGEL
Farfar och Smulan i parken

Den här gultofsade kakaduan skulle jag vilja ha. Pratsjuk och sällskapsjuk som attans. Den stack ut klon och vill hälsa hela tiden. Dock en nackdel med kakaduer. Dem är mycket enmans fågel.



När vä äntligen kom till lekplatsen ville Smulan inte lämna. Hon hade nog kunnat stanna hela kvällen om det skulle vara så.

Smulan älskade dem här små stugerna. Mitt hus sa hon.


När vi kom hem till farmor och farfar så ville Smulis cykla. Dock blev hon jätte arg när det inte gick som hon ville. Trötthet och hunger hade satt in. Vi inväntade Pizza.
Så när vi väl satt oss och åt pizza tugga smulis som bara den. Och hon var så trött att hon höll på och somna över pizzan. HOn klättra över till mig och skulle sitta i mitt knä. Hon han inte ens landa i knäet från hon sov. Sen var det godnatt för henne.........
Idag kommer Lina och Diddi och hälsar på. Och jag har fixat pool så att dem kan hoppa och bada i medans pappa och Lina sitter och snackar skit och håller ett vakande öga på ungarna.
Snart är det midsommar och pyser vi all världens kos..............poff.......borta och väck från allt..........nice nice super nice.....




Inga kommentarer: